Nemrég hallottam, hogy a faluvédő szervezete életét hogyan „mentette meg” egy flottakezelő. Ne lepődjetek meg, ha nem tudjátok miről van szó, mert először én sem tudtam, de megtudtam és most elmesélem nektek.
Egy kisebb vidéki városban élek, de falun születtem és a testvéreim a mai napig ott élnek, ott alapítottak családot. Mivel összetartó család vagyunk, sokat járok haza és ismerem a falu ügyeit. Ez esetben pedig valami olyasmi történt, hogy be kell ismernem: a falusiak sokkal tájékozottabbak voltak az ügyben, mint én, és a városi kollégáim.
Van egy faluvédő szervezet, amelyet több környékbeli falu emberei alapítottak és igazából mindenfélével foglalkoznak, amit el tudsz képzelni: táborokat szerveznek gyerekeknek, falunapokat és kézműves vásárokat szerveznek, bálokat rendeznek a falu lakóinak, támogatják a falusiakat árvíz és más károk esetében. A szervezetet pedig pályázati pénzekből tartják fent. Azonban, mivel összesen hét falu társulásáról van szó, elég sokat kell járkálniuk egymáshoz a tagoknak. Ezt megoldandó, valamilyen módon sikerült szerezniük négy autót. Valószínű ez is valamilyen pályázati pénzből volt, de mivel nem kötelesek megosztani velük az anyagi felét a munkálkodásaiknak, így csak tippelni tudunk.
A minap egy külföldin vendég volt náluk néhány napra, akitől valamilyen támogatást kaptak, és jött ellenőrizni a munkájuk gyümölcsét. És amikor vissza akarták vinni a repülőtérre, Budapestre a vendéget, az autójukkal történt valami gond, és egyszerűen megállt, nem tudtuk tovább menni. Már túl messze voltak ahhoz, hogyha elindultak volna valamelyik másik kocsival utánuk, a vendég biztosan nem éri el a repülőjét. A vendég pedig saját pénzből fizette a repülő jegyét és valószínű nem lett volna kellemes a szervezetnek kifizetni azt. Ahhoz viszont kellően közel voltak már a reptérhez, hogy riasztottak a flottakezelőjüket, aki gyorsan küldött egy csereautót és közben a gumicserét is elintézte helyettük. Szóval ilyen ez a flottakezelő, segít a cégeknek az kocsikkal kapcsolatos ügyekben. A vendég pedig természetesen időben megérkezett a reptérre, pont mint a mesében.
Nagy híre volt a dolognak a környező falvakban, és persze mindenki sokat csámcsogott a dolgon. Nekem azonban ezen a rendszeren kattogott a legtöbbet az agyam. Nálunk, a cégnél, ahol dolgozok, többünknek is van céges autója, mivel ügynökök vagyunk, akik folyamatosan a környéket járjuk. És elég gyakran előfordult már, hogy az autóink napokig a szervizben voltak és akkor nem tudtunk dolgozni, vagy közösen kellett kocsikáznunk, ami nagyon nehéz adminisztratív szempontból. Összesen nyolc autó van a cégünknél, de be kell vallanom, hogy ember egy se, aki igazán ért hozzájuk, és aki foglalkozik is velük. Ezért tetszett meg a gondolat, hogy fizetünk valakinek, aki helyettünk intézkedik, ha szükség van rá. Ráadásul, ha ez a szakmája, akkor valószínűleg ért is hozzá, ellentétben velünk.
A főnököm először nem támogatta az ötletet, de valószínűleg a bogarat sikeresen elültettem az agyában, hiszen néhány nap múlva rám bízta az ügyet, hogy szerezzek egy jó flottakezelő céget. Örültem is meg nem is, mert nem hiányzott a pluszmunka, ráadásul senki másról nem tudtam a környéken, akitől tanácsot kérhettem volna, csakis a faluvédők szervezetétől. Ami persze nem gond, de mégis csak egy vélemény több helyett. Végül is internetes véleményekkel bővítettem ki a faluvédők egyik tagjától szerzett tudásomat és én is az mellett a flottakezelő csapat mellett döntöttem, akikkel ők dolgoznak együtt.
A főnököm meg volt elégedve a választásommal ás bele ment a dologba. Tetszett neki a gondolat, hogy végre valaki hozzá értő fog foglalkozni az autókkal, azt mondta, hogy gondolkodott rajta, és rájött, hogy ezzel akár még spórolni is fogunk tudni.
Olyan szolgáltatást választottunk, amiben kezelik nekünk a kötelező biztosításainkat. Emellett a flottakezeléshez garantált díjas szerviz és gumi szolgáltatás is jár, ami azért hasznos, mert előre tudjuk, hogy mi mennyibe fog kerülni és nem az autószerelők kényére és kedvére vagyunk utalva. Emellett gondját viselik a kötelező szervizeknek is, ami nekünk általában mindig a határidő napján jutott eszünkbe. Aztán ott van a csereautó lehetősége is, amivel az egész sztorit kezdtem: olyan esetekben, ha egy napot meghalad a gépjármű javítása ideje, akkor biztosítanak egy cserét helyette. Ez tökéletes és nagyon fontos számunkra, hiszen így nem áll le a munkánk sohasem, és nem kell egymást fuvarozgatnunk, amivel rengeteg időt és energiát vesztünk. Egyébként pedig az autókat el- és visszaszállítják hozzánk, amikor a kötelező szervizek és gumicserék vannak, szóval még ezzel sem kell bajlódnunk. Ennek is meg van a pontos, előre megbeszélt ideje, így tudjuk, hogy mikor kell számítanunk rá.
Mind ezek mellett pedig, a tartós bérlet lehetőségével és éltünk, ami annyit takar, hogy a flottakezelő cégen keresztül szereztünk egy autót, amit tőlük bérlünk szerződéssel meghatározott ideig. Mivel élettartam garancia van erre a bérelt autóra, ezért akkor is a szerződésben meghatározott ideig tudjuk használni az autót, ha közben a flottakezelő cég bebukik. Ez persze első hallásra nem hangzik jól, de ha bele gondolsz, mint mindent, ezt is nagyon komolyan meggondolták és megoldották, szóval teljes a biztonság.
Ha így utólag bele gondolok, lehet hogy a faluvédők szervezete is ilyen tartós bérlettel „vásárolta” az autóit. Ez jó megoldás, mert sokkal olcsóbb, mint a lízing, és ha egyszerre több autóra van szükséged, akkor nem árt ha olcsó, de megbízható megoldáshoz folyamodsz.
Most már másfél hónapja állunk szerződésben a flottakezelőkkel, és habár még nagyobb gondunk nem akadt, amit meg kellett volna oldjanak, a főnököm mégis többször kifejezte, hogy mennyire hálás nekem, hogy elő álltam ezzel az ötlettel. Hát még én milyen hálás vagyok magamnak, egy rakás fölösleges aggodalomtól szabadultam meg.